Tarieven & betalen

FineDent

Ontvangst en betaling van uw nota

Tarieven van tandartsbehandelingen zijn landelijk vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Bij FineDent betaalt u dan ook altijd een vast tarief voor een behandeling. Daarnaast is het belangrijk om te weten dat behandelingen niet altijd vanuit de basisverzekering vergoed worden. In veel gevallen dient u namelijk aanvullend verzekerd te zijn om aanspraak te maken op een vergoeding. Behandelingen bij kinderen tot achttien jaar worden in veel gevallen wel vanuit de basisverzekering vergoed.

We adviseren u altijd om voorafgaand aan een behandeling de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering te raadplegen, zodat u achteraf niet tegen onverwachte kosten aanloopt. Heeft u meer vragen over onze tarieven of wilt u een kostenbegroting, neem dan contact met ons op.

Tarieven en kostenbegroting

Behandelingen worden in overleg met u uitgevoerd. Wanneer de verwachte kosten meer dan 250 euro bedragen geven we u een kostenbegroting, zodat u vooraf inzicht in de kosten heeft. De tarieven voor de tandartsbehandelingen vindt u op de website Allesoverhetgebit.nl van de KNMT.

Verzekeren voor de tandarts

Indien u enkel een basisverzekering heeft is het raadzaam om een aanvullende verzekering af te sluiten voor tandheelkundige zorg. U kunt uzelf bij vele verzekeraars voor tandheelkundige zorg verzekeren. Graag verwijzen wij u voor informatie over verzekeringen en de verschillen in dekking naar Allesoverhetgebit.nl.

Facturatie van de tandartsrekening

De rekening van een tandartsbezoek bestaat uit de verschillende prestaties die tijdens de behandeling zijn uitgevoerd. Op de rekening staat elke prestatie omschreven met een code en aan elke code is een tarief gekoppeld. De tarieven zijn landelijk vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa), maar de materiaal- en/of techniekkosten kunnen wel variëren per tandartspraktijk.

Betalen aan de balie
U kunt bij ons direct aan de balie betalen. Na voldoening krijgt u de declaratie mee voor uw verzekering. Indien u hier niet voor kiest kunt u de rekening thuis krijgen die u binnen vier weken moet voldoen. Deze facturen worden verzorgd door onze debiteuren administratie ‘Infomedics’.

Facturatie door Infomedics

Onze rekeningen worden verzorgd door Infomedics, www.infomedics.nl. Hierdoor houden wij meer tijd over voor u, en weten we zeker dat de facturatie vlot en prettig afgehandeld wordt. In veel gevallen dient Infomedics de factuur rechtstreeks in bij uw zorgverzekeraar. Afhankelijk van uw (aanvullende) verzekering wordt een deel van de rekening door de zorgverzekeraar vergoed.

Het deel van de nota dat niet betaald wordt door de zorgverzekeraar vervolgens aan u gefactureerd. De factuur van Infomedics ontvangt u per e-mail, of -indien gewenst- per post. Zorg er daarom voor dat wij de juiste gegevens van u hebben. Aan de balie kunt u een handig kaartje krijgen waarop u kunt aangeven of u uw factuur per e-mail of toch liever per post wilt ontvangen, en hierop kunt u al uw gegevens invullen.

Als u de factuur per e-mail ontvangt kunt u gemakkelijk betalen door in te loggen op https://www.infomedics.nl/inloggen en vervolgens te klikken op de link naar iDeal. Op deze website heeft u ook inzicht in al uw facturen.

Heeft u een vraag over uw factuur?  op https://www.infomedics.nl  vindt u een aantal veelgestelde vragen en informatie. Spreekt u liever een van de medewerkers persoonlijk? Bel dan met de patiëntenlijn: 036 – 20 31 900 (lokaal tarief).

tarieven, Tarieven & betalen

MENU

Let op! Vakantie

Onze praktijk is vanwege de zomervakantie van zaterdag 3 augustus t/m zondag 25 augustus gesloten.

Dank voor uw begrip en een fijne zomer gewenst!

Indien er sprake is van een spoedgeval zoals een pijnklacht, bloedingen e.d. dan kunt u hiervoor terecht bij Mondzorg Poli Utrecht, Bosboomstraat 1,3582 KE Utrecht, 030 – 303 97 50

Het terugplaatsen van een kroon, brug of porseleinen facing valt niet onder een spoedgeval. Hiervoor verzoeken wij u vriendelijk direct na onze vakantie met ons te contacteren.